Včelka je učební nástroj nové generace pro studenty, rodiče, učitele a profesionály. Na základě osvědčených cvičení z poradenské praxe vytváří aplikace individuální sady cvičení pro každého čtenáře, které se přizpůsobují jeho aktuálním dovednostem. Poskytuje služby od základní diagnostiky čtenářských schopností přes vytvoření cvičení na míru každému dítěti až k jejímu automatickému přizpůsobení se dosahovaným schopnostem a pokroku. Tolik informace [...]
Rubriky: Články, Inspirace, Praxe
V hlavě mi často vyvstává otázka, nakolik je důležité používat učebnice, které někdo vytvořil. Kdy a proč musí učitel vytvářet materiály pro výuku. Kdy si mohou materiály vytvářet děti a proč? Děti jsou rozhodně více motivované, když si mohou vytvořit vlastní učební materiál. Na druhou stranu jim to trvá samozřejmě mnohem déle, než kdyby stejný [...]
Rubriky: Speciální potřeby, Všeobecný rozvoj, Zpřístupnění
Od září 2016 začal platit nový školský zákon, díky kterému by školy hlavního vzdělávací proudu měly mít možnost integrovat žáky se speciálními potřebami s kvalitnější, státem garantovanou, materiální i personální podporou. Nechci rozebírat výhody a nevýhody, argumenty pro a proti, představy a skutečnost… Chci se držet témat, která iSen nabízí a tím je smysluplné využívání technologií/iPadů [...]
Rubriky: Praxe, Školní předměty
Seznámení s iPady proběhlo u nás v první třídě úspěšně. Zkoušeli jsme Color Pencil, Primary Writer, Mosaic, ChatterPix, DragBoard, Math pro děti. Nastal čas vytvořit něco „velkého“. V hodině čtení jsme si povídali, jak je báječné umět číst a co všechno se dá z knížek zjistit, kdo je píše, co musí umět a kdo pomáhá spisovateli knihu vytvořit. Ukázali [...]
Rubriky: Inspirace, Kreativita, Školní předměty
V informatice se snažíme střídat práci na pevných počítačích a na iPadech. Přála bych vám vidět tu radost v dětských očích, když se ráno nenápadně zeptají, co budeme dnes dělat a dozví se, že si půjčíme iPady. A protože tu máme jaro a s ním i Velikonoce, chtěly jsme dětem tento čas a informace připomenout trochu [...]
Rubriky: Kreativita, Praxe, Školní předměty
Každé dítě se musí naučit číst a psát. Každé dítě se učí podle slabikáře určité písmeno v danou dobu. U nás je to malinko jinak. Jsem toho názoru, že se dítě chce naučit písmena, která potřebuje … a každé dítě potřebuje v danou dobu pro danou situaci jiná písmena. Proto nemůžu využít v naší třídě [...]
Rubriky: Praxe, Školní předměty
Bez aplikace Bitsboard by moje myšlenka „Děti se naučí číst samy“ byla velmi složitá. Tato aplikace mi umožňuje přesně to, co potřebuji. Každé dítě je na jiné úrovni, každé dítě potřebuje procvičit jinou dovednost, každé dítě má jiné znalosti, atd. Tato aplikace mi umožňuje téměř libovolně nastavovat různé úrovně v mnoha aktivitách a já jako učitel [...]
Rubriky: Inspirace, Praxe, Školní předměty
Dnes to nebude tolik o iPadech, ale více o „neiPadovské“ tvořivosti. Potřebuji s dětmi číst slabiky, tvořit z nich slova a poté věty, ale tak nějak jim nemůžu všem vytvořit jeden standardní materiál, protože každý zná jiná písmena :-). Proto si musí děti tvořit slabiky a slova samy. A kdo dané písmeno nezná, tak se [...]
Rubriky: Praxe, Školní předměty, Všeobecný rozvoj
Po delší době opět otevřu dveře do naší třídy skrze video, které jsem dneska natočil. Byl to neuvěřitelný den. Je neskutečné, co ty děti už dokážou. Celý den se nesl v duchu počátečních písmen (a slabik) našich jmen. Na začátku dne každý napsal své počáteční písmeno na tabuli a pověděl nám pár slov o sobě [...]
Rubriky: Školní předměty, Speciální potřeby
Každé pondělí začínáme podle rozvrhu hodin – čtením. Po čtení už následuje to, co je zapotřebí procvičit, zopakovat, zkrátka vše, co se ale předem musí vymyslet. Tentokrát čtením naší nejoblíbenější knihy Mach a Šebestová hodina čtení neskončila. Už čteme čtvrtou kapitolu. Tak jsme si udělali mezipředmětový blok. Přečetli jsme si, zapsali si do sešitu keywords [...]