Rubriky: Praxe, Školní předměty, Všeobecný rozvoj

Jak to vypadá se čtením v naší třídě thumbnail

Po delší době opět otevřu dveře do naší třídy skrze video, které jsem dneska natočil. Byl to neuvěřitelný den. Je neskutečné, co ty děti už dokážou.

Celý den se nesl v duchu počátečních písmen (a slabik) našich jmen. Na začátku dne každý napsal své počáteční písmeno na tabuli a pověděl nám pár slov o sobě – co má rád, co ho baví.

Dál už to šlo ráz na ráz.

Bitsboard

  • poznávání počátečních písmen ve jménu a následná kontrola
  • doplňují počáteční písmena – někdo skládá celá slova
  • vybírají a fotí 5 spolužáků

Book Creator

  • vytváří Cover – naše třída – musí si stáhnout z disku fotku, vložit své jméno
  • vytváří jednotlivé listy – 2 věty o spolužákovi i s jeho obrázkem
  • sdílí (většina s mou pomocí) na Disk

A na závěr ještě jedno pozitivní hodnocení od rodiče, které mi dneska přišlo na mail.

Na začátek musím říct, že se ještě neučíme přímo číst. Zatím si hrajeme s písmenkama a slabikama.

„Dobrý den, pane učiteli,

píšu ze své schránky, protože netlumočím Matyho zprávy, ale chci vám sdělit své osobní pocity. Ještě minulý týden jsem byla trochu znepokojená, že ve škole děti „nic“ nedělají, myslela jsem, že jste pořád u samohlásek, berte prosím s rezervou, ale tento týden jsem nadšená, protože Maty „čte“. Umí už tolik souhlásek, že je schopen číst slova a navíc ho to motivuje „pracovat“ dál, takže kam jdeme, čte co vidí, pokud něco nezná, ptá se…prostě skvělé. Gratuluji a děkuji! 

Na disku jsme viděli abecedu, takže víme, co máme trénovat:-)
  • LenkaRi 16.Říjen 2015 15:20

    Ten rodič to v emailu vystihl naprosto přesně: motivace a chuť učit se. Skvělé!