Rubriky: Inspirace, Kreativita, Praxe, Speciální potřeby

Vaříme podle vlastní “kuchařky” thumbnail

Šikovný tým + iPad + Book Creator = mluvící kniha receptů Jedna z našich projektových aktivit, vycházející z dubnového setkání projektu Erasmus plus „Učíme se žít v digitálním světě“ a pořádaného naší školou, byla věnována využití aplikace Book Creator. Po workshopu, který jsme pro naše partnerské školy uspořádali, jsme se dohodli, že výstupem této části [...]

Rubriky: Inspirace, Komunikace, Kreativita, Praxe

Medvídci spisovateli thumbnail

S Medvídky jsme se stali spisovateli a vymýšleli vlastní příběhy. Ty jsme si pak v rámci našeho etwinningového projektu vyměnili s našimi slovenskými kamarády a začali jsme tvořit. Vybrali jsme si tři příběhy a Medvídci pracovali ve třech skupinách, kde měli za úkol vytvořit tři audio nebo videoknihy. Jedna skupina tvořila svou knihu v aplikaci [...]

Rubriky: Kreativita, Praxe, Školní předměty, Všeobecný rozvoj

Dostaňte se s námi až pod kůži thumbnail

Zase prvouka a zase na téma člověk. A tak jsme opět využili toho, co nás baví. Letos vše kolem cirkusu s naším eTwinningovým projektem. Trocha tvoření, trocha studia encyklopedií a učebnic, trocha spolupráce a hledání kompromisů, trocha pevné vůle k dokončení práce, trocha kreativity a hodně radosti a zábavy. Výsledkem jsou naše znalosti o člověku [...]

Rubriky: Kreativita, Praxe, Všeobecný rozvoj

Kolem dokola thumbnail

Naším únorovým úkolem bylo představit v rámci eTwinningového projektu pohádku slovenským kamarádům. Vybrali jsme si Červenou Karkulku. Medvídci měli za úkol se naučit svou část scénáře, s čímž nám pomohla i většina rodičů. Každý si vytvořil ke svému textu kulisu a tu jsme díky aplikaci GREEN SCREEN a zelené stěně přenesli na pozadí a každý [...]

Rubriky: Kreativita, Média, Školní předměty

Ty jdi sem a ty jdi tam… thumbnail

Následující knížka a video je výsledkem spolupráce několika tříd a dětí s různými schopnostmi. Ti mladší fotili a personifikovali ruku, další dotvářeli a rozmlouvali jednotlivé prsty, nejstarší dopsali text, četli nebo dramatizovali a spolupracovali na výsledné podobě. Použili jsem fotoaparát, aplikaci ChatterPix a Book Creator, takže jsme kromě dětí s různými schopnostmi míchali i aplikace. [...]

Rubriky: Inspirace, Komunikace, Kreativita, Praxe

Kolem dokola thumbnail

Stejně jako v loňském roce, tak i letos jsme s dětmi vytvořili vánoční audiopřáníčka pro rodiče. Vloni jsme rozmluvili rukavice, a protože nám letos Martin sníh nepřivezl, tak jsme si sněhuláky postavili v iPadu v aplikaci SNOWMAN a vytvořili z nich vánoční přání. Medvídci si zde procvičili prostorovou orientaci a každý si podle své fantazie [...]

Rubriky: Praxe, Školní předměty, Všeobecný rozvoj

cert obrazek

Jako asi v každé škole, i u nás se tento týden očekávala návštěva čerta a Mikuláše. Den před jsem suplovala dvouhodinovku hudební a řečové výchovy u třeťáků. Protože jsem mezi dětmi nejznámější jako „ta s iPady“ a když se objevím, už koukají, jestli je nesu, nemohla jsem tuhle třídu, kterou normálně neučím, zklamat. Děti se [...]

Rubriky: Kreativita, Média, Všeobecný rozvoj

Kalendář plný říkanek na celý rok thumbnail

Začal nový školní rok a s ním také začala další spolupráce v rámci eTwinningu s novými kamarády ze Slovenska. Náš nový projekt je zaměřen na předškoláky a úkolem na měsíc říjen bylo vytvořit kalendář. Děti si rozdělily úkoly a začaly se učit říkanky, některé převzaté, někeré námi vytvořené. Kromě toho, že jsme se ve skupinkách [...]

Rubriky: Inspirace, Kreativita, Praxe, Školní předměty

Starověké římské památky promluvily thumbnail

9. června 2015 jsme ukončili jeden z dlouhodobějších dějepisných úkolů v šestém ročníku. Nějak teď všechno končí, asi proto, že se blíží kvapem konec školního roku. Děti jsou natěšené, a tak je třeba výuku trochu zpestřovat a dávat výzvy. Už tři týdny před samotným „rozmluváním“ jsme si dali úkol. Římská říše nás celkem zajímá, máme [...]

Rubriky: Komunikace, Kreativita, Média, Praxe, Všeobecný rozvoj

Měsíc knihy s medvídky thumbnail

Březen, jako měsíc knihy, nás inspiroval k dalšímu našemu digitálně vyprávěnému příběhu. Příběh o Ondrovi a čaroději Hračičkovi jsem si pro děti vymyslela a četla jim ho po částech. Použila jsem metodu předvídání, kdy děti odhadují, jak asi příběh dopadne. Pak jsme si příběh zdramatizovali a děti se vystřídaly ve  hře v roli, kdy hrály [...]