Rubriky: Inspirace, Kreativita, Praxe

Kam zmizeli dinosauři? thumbnail

Sedlčanská škola Propojení – vesmírné animace – jak to bylo s dinosaury

Rubriky: Inspirace, Kreativita, Školní předměty

Praživot thumbnail

Ve čtvrté třídě si povídáme o pravěku. Stejné téma nás čeká i na Častoboři – učení v přírodě. Malujeme dinosaury, prahory, pralidi, zpíváme si, bubnujeme, vyrábíme prapanáčky z drátku a vlny. ..Jaké jiné téma bychom si tedy měli vybrat pro animovaný film? Ve skupinkách jsme si každý vyzkoušel všechno – pohybovat, fotit, namluvit a ozvučit, [...]

Rubriky: Inspirace, Kreativita, Média

Jak jsme natáčeli Lip Dub video thumbnail

Představte ostatním svou třídu/školu – tak nějak začíná většina aktivit mezi školami. Znamená to dát dohromady nějaké texty a fotografie, vytvořit prezentaci a pošlet do on-line světa. Obyčejná prezentace v Power Pointu je nuda, kolikrát už jsme ji dělali. Chce to něco, co přitáhne pozornost, co bude zajímavé a ještě navíc srozumitelné i pro děti ze [...]

Rubriky: Inspirace, Kreativita, Média, Praxe, Školní předměty

Svatováclavské tvoření thumbnail

Proč nemusíme 28. září do školy? Proč slavíme Den české státnosti? Kdo byl Svatý Václav? A kdo Ludmila, Drahomíra, Boleslav? Celou školou se rozběhlo svatováclavské tvoření. Malovali jsme, kreslili, modelovali, hráli divadlo, psali básničky, skládali puzzle, tvořili koláže v Pic Collage… Legendu o Svatém Václavu jsme natočili iPadovou kamerou, obrázky poskládali do filmečku pomocí aplikace [...]

Rubriky: Inspirace, Komunikace, Kreativita, Praxe

Medvídci spisovateli thumbnail

S Medvídky jsme se stali spisovateli a vymýšleli vlastní příběhy. Ty jsme si pak v rámci našeho etwinningového projektu vyměnili s našimi slovenskými kamarády a začali jsme tvořit. Vybrali jsme si tři příběhy a Medvídci pracovali ve třech skupinách, kde měli za úkol vytvořit tři audio nebo videoknihy. Jedna skupina tvořila svou knihu v aplikaci [...]

Rubriky: Články

Cesta na Měsíc thumbnail

Popisovaná aktivita přímo nesouvisí s iPadem a aplikacemi pro podporu výuky. Ukazuje ale, jak jednoduše jde s pomocí iPadu dokumentovat dětskou tvorbu a jejich pokrok a jak umožňuje pracovat se zpětnou vazbou. Vytváření videí nikdy nebylo tak jednoduché.  Nejenom že vzniká hmatatelný důkaz práce, kterým se mohou žáci pochlubit a škola prezentovat, ale práce na [...]

Rubriky: Kreativita, Média, Praxe, Školní předměty

Animované šnečí blues thumbnail

3.listopadu 2016 se uskutečnila v učebně 3.A ve 2.ZŠ Propojení v Sedlčanech premiéra hudebního animovaného klipu, který vytvořili žáci 3.A. Všechna místa k sezení i k stání byla zaplněna rodiči, prarodiči, kamarády a známými, kteří byli zvědaví, jak se tento nápad zrodil, vyvíjel a nakonec uskutečnil. Nejdříve se žáci seznámili s písní Šnečí blues od Jarka Nohavici. Z obsahu písně si [...]

Rubriky: Kreativita, Praxe, Všeobecný rozvoj

Kolem dokola thumbnail

Naším únorovým úkolem bylo představit v rámci eTwinningového projektu pohádku slovenským kamarádům. Vybrali jsme si Červenou Karkulku. Medvídci měli za úkol se naučit svou část scénáře, s čímž nám pomohla i většina rodičů. Každý si vytvořil ke svému textu kulisu a tu jsme díky aplikaci GREEN SCREEN a zelené stěně přenesli na pozadí a každý [...]

Rubriky: Inspirace, Kreativita, Média, Praxe, Všeobecný rozvoj

Kolem dokola thumbnail

Na  Filmový podvečer v klubu TeePee jsme se moc těšili. Naplánovali jsme si totiž, že si poprvé vyzkoušíme animaci na iPadech. Vybrali jsme si k tomu aplikaci Stop motion. V překladu doslova „zastavení pohybu“. Protože zatím nemáme stojánek na iPad, umístili jsme ho na dvě kostky, abychom získali prostor – jeviště. Rekvizity a naše ruce se daly [...]

Rubriky: Kreativita, Média, Všeobecný rozvoj

Kalendář plný říkanek na celý rok thumbnail

Začal nový školní rok a s ním také začala další spolupráce v rámci eTwinningu s novými kamarády ze Slovenska. Náš nový projekt je zaměřen na předškoláky a úkolem na měsíc říjen bylo vytvořit kalendář. Děti si rozdělily úkoly a začaly se učit říkanky, některé převzaté, někeré námi vytvořené. Kromě toho, že jsme se ve skupinkách [...]