Co je na těch iPadech tak zajímavé?
Dá se ještě pořád přijít s něčím novým?
Proč si je školy a rodiny pořizují i přes poměrně vysokou cenu? Opravdu jsou pro vzdělávání a komunikaci takovým přínosem?
A co to ovlivňuje?
V sérii článků s motivačním názvem 🍎 “Dělení o jablko” 🍏 ;) se pokusíme odpovídat nejen na podobné dotazy, ale hlavně chceme nabídnout tipy na užitečné funkce a vychytávky, kvůli kterým jsou pro nás (i mnoho našich kolegů) iPady pořád naprostou a nepostradatelnou jedničkou.
Osmá část série je věnovaná zvukovým záznamům. Zaměříme se na dvě užitečné aplikace, které jsou součástí Apple balíčku.
![](https://www.i-sen.cz/wp-content/uploads/2021/03/A642E0FB-993B-4A5A-9042-FB426FAEE445-1024x768.png)
První z nich je Diktafon, který umožňuje pořizovat zvukové záznamy pomocí vestavěného nebo externího mikrofonu. Zvukové záznamy se dají jednoduše upravovat, zkracovat i sdílet do dalších projektů nebo rovnou určenému publiku. Ovládání je velmi jednoduché a díky kvalitnímu mikrofonu v iPadu můžete základní nahrávání začít prakticky okamžitě. K pokročilejším úpravám využijete Apple příručku. Část věnovaná diktafonu je zde.
![Diktafon](https://www.i-sen.cz/wp-content/uploads/2021/03/A3B866CF-10C1-4219-8FDD-4F6E9147F39E-1024x715.jpeg)
Nahrávat můžeme nejenom školní výklad, přednášku, rozhovor nebo okolní zvuky, zvukový záznam můžeme použít jako motivaci nebo důkaz o tom, jak se prvňáček zlepšuje v plynulém čtení a jiný žák třeba v souvislém vyprávění nebo anglické konverzaci. Zvukovými záznamy můžeme poskytovat zpětnou vazbu i je kombinovat s dalšími médii. Nebo si jen ukládat osobní poznámky a nápady pro zapamatování.
Druhá aplikace, kterou byste při zkoumání možností zvukových souborů rozhodně neměli minout je Podcast.
![Podcast](https://www.i-sen.cz/wp-content/uploads/2021/03/F5740E5C-7FDF-4572-B23C-2CFA746309DF-1024x715.jpeg)
Tento fenomén současné doby najdete všude. Ať už vás baví politika, deskové hry nebo třeba sport, je téměř jisté, že ke svému tématu najdete i podcast. Výhodou podcastů je, že můžou být o čemkoliv, můžeme je poslouchat kdykoliv a může je dělat kdokoliv. A jistě se dají najít i takové, které se hodí tématicky do výuky nebo k diskuzi s žáky. Podcasty v Apple příručce.
Další kapitolou je potom vlastní tvorba podcastů pro děti a s dětmi, která může přinést do třídy spoustu příležitostí k rozvoji pro život podstatných kompetencí – https://audiovideo.rvp.cz/video/4331/PROC-A-JAK-VYTVARET-PODCASTY-PRO-ZAKY.html
A protože jsem si někde přečetla, že podcasty může natáčet každý ;) a “šedá je teorie, ale zelený je strom života”, rozhodla jsem se tuto pro mě novou možnost rovnou vyzkoušet v praxi. Kromě odvahy se do toho pustit, už stačí jenom aplikace Anchor, která je zdarma a disponuje vším, co začínající podcaster potřebuje :).
Takže, jestli vás zajímá, jak souvisí iPad s krabičkou poslední záchrany nebo Ferdou Mravencem, pusťte si iSEN do uší :)
…zpětná vazba po vyzkoušení … technicky je to vážně snadné, aplikace Anchor mě nadchla. Nejtěžší je najít téma.
Za spolupráci při nahrávání experimentálního podcastu děkuji Ivě Jelínkové, Lidce Kovaříkové a Pavlíně Loňkové.
Budeme moc rádi, když do komentářů přidáte vaše tipy na zajímavé podcasty, které posloucháte.
Další články ze série:
Znáte učitelský podcast Hovory z kabinetu? https://ceskepodcasty.cz/podcasty/hovory-z-kabinetu