Rubriky: Inspirace, Návody, Začínáme

#6 Záznam obrazovky thumbnail

Co je na těch iPadech tak zajímavé? 
Dá se ještě pořád přijít s něčím novým? 
Proč si je školy a rodiny pořizují i přes poměrně vysokou cenu? Opravdu jsou pro vzdělávání a komunikaci takovým přínosem? 
A co to ovlivňuje?

V sérii článků s motivačním názvem 🍎 “Dělení o jablko” 🍏 ;) se pokusíme odpovídat nejen na podobné dotazy, ale hlavně chceme nabídnout tipy na užitečné funkce a vychytávky, kvůli kterým jsou pro nás (i mnoho našich kolegů) iPady pořád naprostou a nepostradatelnou jedničkou.

#6 Záznam obrazovky ⏩ výuková videa

Doba covidová nás všechny postavila před nutnost učit jinak než tváří v tvář. V daleko větší míře například používáme výuková videa abychom mohli svým žákům vysvětlit nějaký problém, ukázat zajímavý obsah, přiblížit postup řešení …

V čem je jejich největší význam?

  • Záznam děje umožní zachytit celý proces (tvorby, řešení problému, výkladu…), ne jen výsledek 
  • Tvorba záznamu vlastní práce může zvýšit aktivní zapojení žáků, posílit zodpovědnost za jejich přípravu, podporovat spolupráci, rozvíjet prezentační dovednosti, přemýšlet o problémech.
  • Umožňují sdílet výslednou práci a tak se k záznamům vracet i p ro pozdější použití
  • Je využitelný z pohledu učitele i žáka, kteří jeho prostřednictvím mohou:

Na internetu se dá najít velké množství takových videí, připravených profesionálními vzdělávacími subjekty i jinými pedagogy. Ale se současnými možnostmi technologií je příprava výukového videa mnohem snazší než kdykoliv dřív i pro méně zkušené uživatele. Jak na to v iPadu se dozvíte z následujícího videa.

bonus navíc uvnitř – v demonstračním záznamu se seznámíte s prostředím tvorby časových os Timixi a naučíte se spočítat pohyblivé datum Masopustního úterý :)

Další tipy ze série: