Rubriky: Články, Inspirace, Kreativita, Naše příběhy, Školní předměty

Chemie jinak? thumbnail

Tak takhle má vypadat práce v komunitě, ještě k tomu na dálku. Abyste tomu rozuměli. Každý jsme od jinud. Jitka je z Nýřan, Petra z Odolene Vody, Hanka ze Stráže u Tachova, já z Plané nad Lužnicí. A to ještě bylo mnoho fanoušků, kteří s námi pracovali, ptali se, vyzvídali…

Že se zabýváme rozšířenou realitou, to asi víte. Mám dovolenou, jsem na cestě mezi Třeboní a Českými Budějovicemi. Přichází první zpráva do G+ na komunitu GEG ČR Učte s námi – nová aplikace Elements 4D by Daqri. Ještě musím podotknout, že nikdo z nás není učitel chemie. Už v autě chci tisknout – markery, protože aplikace je na rozšířenou realitu – první fotky říkají, že se slepené kostičky promění v chemické prvky. No nic, musím vydržet. A v hlavě už se mi rodí nápad, co s tím. Ještě že jsem synovi koupil k Vánocům mini iPad – tati, koukni, ty upoutávky jsou lepší, než tvoje videa – jak to ty děti dělají, že to tak rychle objeví?! Tak super, bude to v iMovie Upoutávka.

Malé připomenutí, jak pracovat s aplikací na rozšířenou realitu. Aplikaci stáhnete z výše uvedeného odkazu na AppStoru. Po spuštění se nabízí tři možnosti. Nemáme marker, který potřebujeme nutně stáhnout? Get Blocks – stáhnete si marker v PDF formátu, vytisknete, stříháte, ohýbáte, lepíte kostičky. Celkem je jich šest. Můžete si také vybrat How It Works – jednoduchý návod, jak s aplikací pracovat. Shrnu to: máme aplikaci, máme marker, jsou slepené kostičky. Spouštíme aplikaci – Start 4D. Začíná dobrodružství.

Dojíždíme domů. Zasedám do křesla, stahuju marker, ukádám si ho na sdílený Google Disk – použijeme při školeních, tiskárna už hučí – prkénko a nůž s pravítkem na nařezání hran, nůžky stříhají, Vojta fotí, táta skládá a lepí. První kostka je na světe. Tati, ono to funguje. Tak vzhůru do dalších kostek – je jich celkem šest, vypadá to jako v manufaktuře. Hurrráááá, už je to hotové. Taky prý fungují společně, tak jakou sloučeninu máme, mamko, vytvořit? Jediná mamka je totiž učitelkou chemie. Radí nám, to mají mamky rády.

Fotíme o sto šest. Máme podklady, šup do iMovie a už tvoříme upoutávku. Zkuste si to, je to jiné než klasický film v iMovie, dynamičtější, plné zvratů, jako detektivka. Ještě doplnit titulky.

Tak co jsi to, Vojto, vlastně dělal?

Co se Vojta naučil? Názvy některých prvků, vytvořit Upoutávku v iMovie, zopakoval si gramatiku, pocvičil trpělivost a přesnost, lepení, spolupráci, hodili jsme spolu řeč na různá témata, použili jako zdroj také mamku chemikářku. Myslím, že úspěšná práce, tak se na ni podívejte.

 

  • Vojtěch Gybas 5.Únor 2014 0:01

    Vypada to dobre. Mohu potvrdit. Hlavne je video v iMovie rychleji sestrihane a zvukove efekty s gradaci jsou proste perfektni. Taky pomalu zacinam pouzivat, napr. http://m.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=YD8yXzn7NJc

  • Vojtěch Gybas 5.Únor 2014 0:01

    Vypada to dobre. Mohu potvrdit. Hlavne je video v iMovie rychleji sestrihane a zvukove efekty s gradaci jsou proste perfektni. Taky pomalu zacinam pouzivat.

  • slavahora 5.Únor 2014 1:54

    Vojto, krásná práce. Díky za námět. :)

  • LenkaRi 5.Únor 2014 7:26

    Dobré ráno, koukám, že je tady živo i v noci ;). Články o rozšířené realitě se čtou jako dobrodružství na pokračování, ty dnešní děti se mají, obzvlášť když mají učitele, kteří udělají i z chemie thriller. Díky, Slávku, jsi zaslouženě dalším finalistou hry o 1000. radostí :)

  • LenkaRi 5.Únor 2014 7:29

    A samozřejmě i Vojtovo videjko, úžasné, to je na samostatný článek.