Rubriky: Inspirace, Praxe, Školní předměty

Moc by se nám chtělo, znát své vlastní tělo thumbnail

V půlce ledna jsem se domluvila s kolegyní ze 2. třídy, že se na ně přijdu podívat. A abych nešla s prázdnou, vzala jsem pod křídlo iPady a něco tištěných materiálů. Tématem bylo lidské tělo. Část 1. – Testujeme “Milé děti, nejprve si napíšeme krátký testík, abych zjistila, zda umíte pojmenovat části lidského těla a [...]

Rubriky: Praxe, Školní předměty

Stick Around v hodině psaní thumbnail

Před časem (díky panu Gybasovi a Kováčovi) jsem začal pracovat s aplikací Stick Around. Nemá smysl ji znovu popisovat. Stačí kliknout na www.ipadvevyuce.cz. Že je opravdu skvělá vědí všichni, kteří s ní pracují… Rozhodl jsem se aplikaci použít v hodině psaní, ve které se konala písařská soutěž. Jelikož jsme zrovna v té době mluvili v Prvouce [...]

Co si vzít na výlet?

Rubriky: Články

Co si vzít na výlet? thumbnail

V prvouce probíráme krajinu. Na začátku hodiny jsme “vyrazili” na výlet. Klasická hra “Na výlet do batohu si přibalím …”. Každé dítě doplňovalo. Kreslili jsme si kopec v aplikaci Sketchbook a popisovali jednotlivé části. Následně si v aplikaci Pic collage děti doplnily obrázky věcí, které je dobré vzít na výlet. Výslednou práci si nasdílely na Disk a já některé [...]

Rubriky: Inspirace, Kreativita, Praxe, Školní předměty

Kolem dokola thumbnail

Jistě mi dáte za pravdu, že pro děti z města jsou některá témata zvlášť přitažlivá. To ale nemusí  vždycky znamenat, že je zvládají bez problémů. Naše dubnové téma z prvouky (1. třída) znělo – Domácí zvířata a jejich mláďata. Většina dětí zvířata miluje, ale v našem případě se jen málokomu dosud podařilo vidět domácí zvířata ve skutečnosti. (Nemluvím [...]

Rubriky: Inspirace, Praxe, Školní předměty

Od lnu po látku – tvorba knihy thumbnail

Součástí výuky druhé třídy je téma textil, bavlna, látky. Co jiného využít (až klišé), než známý příběh Jak krtek ke kalhotkám přišel. Děti příběh zpracovávaly do elektronické knihy. Zhlédly příběh, vypsaly hlavní body výroby lnu, vyfotili screeny z videa, ořezaly fotky a pak už jen tvořily v aplikaci Book Creator. Následující video Vám přiblíží situaci kolem [...]

Den Země

Rubriky: Kreativita, Školní předměty

Den Země thumbnail

V pátek 25. dubna jsme se i my přidali, v rámci svých možností, k činnostem spojených s Dnem Země, který byl v naší škole tentokrát zaměřen na téma ŽIVOT VYDRY ŘÍČNÍ, a který jsme si trochu upravili. Nejprve jsme si povídali o výskytu vydry v naší republice, jak se vydra rozmnožuje a kde se vyskytuje. [...]

Roční období s iPadem

Rubriky: Inspirace, Komunikace, Kreativita, Praxe, Školní předměty

Roční období s iPadem thumbnail

Byla jednou jedna první třída… Béčko, říkají všichni. Dokonce to máme napsáno na dveřích. Ale nenechte se mýlit. Jakmile jde o učení, všichni se snažíme, seč nám síly stačí. Takže o nějaké „béčkové“ práci nemůže být řeč. Pomáhají nám tři kamarádi – třídní plyšák Dlouhásek, iPad (můj) a malé iPídě s Apple TV, které máme zapůjčené díky [...]

Prvouka s iPadem…

Rubriky: Články, Kreativita, Média, Naše příběhy, Školní předměty

Prvouka s iPadem… thumbnail

Dobrý den, píšete, že bychom si měli každý den najít chvilku na nějakou radost. Svatá pravda:-) A tak se s vámi chci podělit o tu, kterou si díky iPadu děláme s mými prvňáčky. Do Vánoc jsme používali ve třídě iPad můj a teď máme možnost využívat půl roku ještě malé “iPídě” díky projektu “IPad pro [...]

Rubriky: Inspirace, Praxe, Školní předměty

Cyril a Metoděj – Prvouka ve 2. třídě thumbnail

Jedním z tématem v Prvouce je také jednoduchá historie České republiky. Vzal jsem si období Příchod Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu a zpracoval jej do podoby, kterou můžete vidět na zkráceném záznamu.     Jak jsme postupovali: Děti si stáhly pracovní list do aplikace Move and Match z Dropboxu. Prošli jsme si, které věty [...]

Rubriky: Přehledy, Školní předměty

Člověk a jeho svět – místo, kde žijeme thumbnail

Cílem vzdělávací oblasti s názvem  Člověk a jeho svět je pomoci dětem orientovat se ve světě, který je obklopuje a dává příležitost poznávat společenské i přírodní zákonitosti jako systém, jehož součásti jsou vzájemně propojeny, působí na sebe a ovlivňují se. Ve školní praxi to znamená tato témata: Místo, kde žijeme, Rozmanitost přírody, Lidé kolem nás, Lidé a [...]